سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معنی کلی پاپ اپ چیست دقیقا؟

تبلیغات پاپ آپ ( Pop Up ) یا بالا‌پر یا واشو نوعی از آگهی های اینترنتی هستند که به منظور باز شدن یک پنجره یا صفحه برای کاربران باز می شود. از پاپ آپ می توان برای باز کردن یک سری اطلاعات در یک پنجره یا باز کردن یک وب سایت در یک پنجره و یا برای دیگر اهداف در یک وب سایت استفاده کرد.

مشاهده می کنیم که در حال حاضر اکثر وب سایت ها برای بالا بردن بازدید وب سایت و افزایش رتبه سایت در الکسا استفاده می کنند! اما گاهی اوقات می تواند کاربر را به دام بیاندازد و با داشتن یک فایل ضمیمه مثل ویروس یا اسکریپت خطرناک موجب آسیب پذیری و ایجاد حفره های امنیتی در مرورگر شود و در مواقعی بسیار خطرناک باشد.

تبلیغات پاپ آپ معمولاً هنگامی که مرورگر، صفحه? جدیدی را باز می کند به همراه آن صفحه بالا آمده و پنجره ای را که تبلیغات در آن قرار دارد نمایش می دهد. کد های پاپ آپ معمولاً توسط زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت نوشته می شوند اما راه های دیگری هم برای ایجاد آن ها وجود دارد. این نوع تبلیغات کمتر از سایر تبلیغات محبوب است و عموماً به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شوند، معمولا مرورگر های مختلف، قبل از باز کردن پاپ آپ از کاربر اجازه می گیرند. همچنین نرم افزار های مختلفی برای جلوگیری از این نوع پاپ آپ ها طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته تا پاپ آپ های مزاحم را حذف کند.